Slik hjelper yoga, pust og meditasjon mot angst

Ved å praktisere yoga, meditasjon og dype pust må du forholde deg til det som er her og nå og på sikt får du mulighet til stå i situasjonen stødigere.
Yoga

Den spontane reaksjon når du får angst er å trekke deg unna og gjemme deg bort. Angstsymptomene er så ubehagelig at man vil unngå alle de situasjonene som forbindes med angst.

Tilstedeværelse

Ved å praktisere yoga, meditasjon og dype pust må du forholde deg til det som er i nået og på sikt får du mulighet til stå i situasjonen på en bedre måte. Ved å være tilstede og ikke flykte fra situasjonen men å oppsøke og eksponere seg for den er en form for behandling i seg selv.

Å stå i situasjonen

I yoga og meditasjonspraksis lærer man å stå i det som kommer og ikke skyve ubehaget bort. Man ønsker det velkommen, vi evner på en stødigere måte å ta uroen imot med en slags åpenhet og nysgjerrighet. At angst, ubehag og uro kommer under en yoga og meditasjonspraksis gir deg en anledning til å bli bedre kjent med problematikken. Det skjer ikke umiddelbart men det er en gradvis utvikling.

Les mer om min historie her:

Practice and it will come!✨

Namaste fra Marie

Foto: Irene Sletvik

Del dette innlegget

yoga

Marie Ruud Skogedal

Marie Ruud Skogedal er Yogalærer og daglig leder i Spiritus Yoga Marie. Hun har praktisert yoga i 12 år og har flere års erfaring i å undervise Ashtanga – Vinyasa, aktiv, senior, myk, herre og yin yoga.

Personvern og cookies

Spiritusyoga.no tar ditt personvern på alvor! Det brukes cookies og dine data til å forbedre og tilpasse innhold og tjenester. Les mer

Yogaweekend i Vakre Hardanger

Bli med å dykke dypere inn i din yogapraksis i naturskjønne omgivelser på Hardangerfjord hotell 

Påmeldingsfrist

Dager
Timer
Minutter
Sekunder