Velkommen på vårens siste yogakursrunde

De aller fleste som praktiserer yoga søker kombinasjonen av bevegelse, tilstedeværelse og bruk av pust.
Yoga

Fra og med mandag 20. mars 2023 starter vårens siste 8 ukers yogakursrunde – den siste kursrunden før sommeren. Jeg har fremdeles noen ledige plasser på noen av kursene og derfor tenker jeg å dele litt mer info om de ulike kursene.

Hvorfor yoga?

De aller fleste som praktiserer yoga søker kombinasjonen av bevegelse, tilstedeværelse og bruk av pust.

Tilstedeværelse handler om å være til stede i det man gjør på matten men man tar med seg tilstedeværelsen man oppnår ut i hverdagen. Det finnes mange ulike yoga sjangere og jeg tilbyr følgende yogakurs:

Dynamisk og fysisk krevende Ashtanga – Vinyasa yoga, Myk og styrekende yoga, Senior yoga, Yoga tilrettelagt for menn og rolig og meditativ Yin yoga.

Hvilket yogakurs passer best for meg?

🧘‍♀️Ashtanga – Vinyasa yoga:

Er en dynamisk og fysisk krevende yogaform der du flyter fra stilling til stilling nesten som i en dans. Når man kobler sammen pust og bevegelse er det lettere å komme dypere inn i de utfordrende og styrkende øvelsene. Timene passer for deg som ønsker å arbeide med styrke, balanse og utfordre kroppen.

🧘‍♀️Myk Yoga:

Er en rolig praksis hvor vi fokuserer på å bruke musklene på en mykere måte. Vi praktiserer sakte bevegelser hvor pusten bestemmer farten på øvelsene. Her flyter vi gjennom øvelser som styrker, strekker og roer ned kroppen. Timen passer for deg som vil roe ned, fokusere inn og styrke muskulaturen og balansen i kroppen.

🧘‍♀️Yin yoga:

Er en meditativ yoga form hvor man spenner av, roer ned og stilner sinnet. Hver øvelse holdes over tid – mellom 3-7 minutter med den hensikt å slippe spenninger i kroppen og bindevevet. Bindevevet omslutter organer og muskler i kroppen og skader og traumer setter seg ofte der. De kan skape ubalanse i kroppen. Timen passer for alle som ønsker å roe ned og fokusere inn.

🧘‍♀️Senior Yoga:

Jo eldre man blir jo viktigere er det å opprettholde bevegelighet, styrke og balanse for å unngå fall og skader. Disse tre områdene er det vi jobber med i yoga. Yogatimene er basert på ulike yogaøvelser tilpasset seniorer. Timene er fysiske krevende, meditative og med fokus på pust.

🧘‍Yoga for menn:

Mange menn føler at de er for stiv til å begynne med Yoga. Du trenger ikke å være myk eller ha gjort yoga før. Du vil oppleve at timene gjør kroppen sterkere, smidigere og mer fleksibel. Ta med en kompis og bli med!

Fremdeles usikker?

Er du usikker på hvilket kurs som passer deg best? Ta kontakt så finner vi i felleskap kurset som passer best for deg.

Jeg gleder meg og ønsker nye og gamle yogiser varmt velkommen på matten!

Ta kontakt med meg her for påmelding eller øvrige spørsmål:

Namaste fra Marie <3

Foto: Irene Sletvik

Del dette innlegget

yoga

Marie Ruud Skogedal

Marie Ruud Skogedal er Yogalærer og daglig leder i Spiritus Yoga Marie. Hun har praktisert yoga i 12 år og har flere års erfaring i å undervise Ashtanga – Vinyasa, aktiv, senior, myk, herre og yin yoga.

Personvern og cookies

Spiritusyoga.no tar ditt personvern på alvor! Det brukes cookies og dine data til å forbedre og tilpasse innhold og tjenester. Les mer

Yogaweekend i Vakre Hardanger

Bli med å dykke dypere inn i din yogapraksis i naturskjønne omgivelser på Hardangerfjord hotell 

Påmeldingsfrist

Dager
Timer
Minutter
Sekunder